Kaupunkikeskustateko 2008

Petra Kärnä

Taito Pohjois-Karjala

Toiminnanjohtaja Petra Kärnä palkittiin entisen Käsi- ja taideteollisuusyhdistyksen toiminnan muuttamisesta moderniksi ja elinvoimaiseksi Taitokortteliksi.

Vuoden 2008 palkintolaatta Petra Kärnä

Yrjö Laakkonen

Veljekset Laakkonen Oy

Liikemies Yrjö Laakkonen palkittiin useiden kaupunkikeskustan rakennuskohteista, mutta erityisen arvokkaan maininnan ansaitsee apteekkari Olsonin talon korjaustyö Rantakadun puutalojen rivistössä.

Vuoden 2008 palkintolaatta Yrjö Laakkonen

Eero Martikainen

Movera Oy

Toimitusjohtaja Eero Martikainen palkittiin rakennuskohteestaan Siltakadulla. Uusi hotellihanke Torikadulla ja erityisesti siihen liittyvän ns. Surakantalon tontin korjaustyö on merkittävä ja rohkea teko. Päätös korjata myös Suvantokatu 2 vanha puurakennus on kiistatta Joensuun vähäisten puutalojen joukossa ansiokasta toimintaa ja merkitsee varmasti myös halua ja panostusta omalta osaltaan merkittävää tukea kaupunkikeskustan kehittämiselle ja kehittymiselle.

Vuoden 2008 palkintolaatta Eero Martikainen

Juha-Pekka Vartiainen

Joensuun kaupunki

Kaavoituspäällikkö Juha-Pekka Vartiaisen persoonallinen merkitys ja osallistuminen on edistänyt kaupunkikeskustaan liittyviä asioita positiivisella tavalla ja siirtänyt viranomaistoimintaa ansiokkaasti osaksi avointa kaupunkikeskustan kehittämistä.

Vuoden 2008 palkintolaatta Juha-Pekka Vartianen