Kaupunkikeskustateko 2014

Esko Mononen

Nyt on meidän vuoromme tuoda nostokurjet kaupunkikeskustaan! Kaupunkikeskustan on säilyttävä elävänä! Tämä on nyt palkittavan henkilön selkeä ja määrätietoinen toteamus!. Pohjois-Karjalan Osuuspankin merkitystä kaupunkikeskustan kehittämiselle ei voi yliarvioida. Osuuspankki on tavalla jos toisellakin ollut koko toimintansa aja merkittävä kiinteistön omistaja ja osallisena kaupunkikeskustan kehittämisessä. Omalla toiminnallaan ja eteenpäin katsovalla asenteellaan hän on luonut ympärilleen luottamuksen ilmapiirin. Kun jokainen kantaa oman kortensa kekoon, on tulos enemmän kuin osiensa summa.

Vuoden 2014 palkintolaatta

Tarmo Stjerna

Edellisen palkitun tavoin nyt palkittava henkilö on omalla toiminnallaan laittanut vireille hankkeen, jota ei vielä ole toteutettu, mutta yhteisen tahdon aikaansaaminen on jo sinällään on palkinnon arvoinen. Torialueen rakentaminen tulee antamaan poikkeuksellisen arvokkaan kasvusysäyksen ja piristysruiskeen koko kaupunkikeskustalle sekä alueen liike elämälle ja Joensuun vetovoimaisuudelle. Puhumattakaan mitä se tuo torialueen valmistumisen muodossa meille kaikille joensuulaisille.

Hanke avaa vuosien aja torin kehittämistä hidastaneen solmun. Jotkut sanoivat, että sen aika tuli ja meni. Näin ei käynyt. Nyt torialueen rakentaminen on lähdössä liikkeelle odottamattomalta taholta ja tulee meille lahjana ikään kuin puun takaa. Nyt palkittava henkilö on oma-aloitteisesti edistänyt asiaa ja saanut omat taustaryhmänsä vakuuttuneiksi ja esittämään rakentamisen aloittamista Joensuussa!

Vuoden 2014 palkintolaatta