Joensuun kaupunkikeskustayhdistys ry

>> Jäsenet

>> Jäsentiedotteet

>> Liity jäseneksi

Joensuun kaupunkikeskustayhdistys on kaupunkikeskustan yrittäjien, kiinteistön omistajien ja Joensuun kaupungin perustama yhdistys, jonka tarkoituksena on edistää kaupunkikeskustan kehittämistä.

Tavoitteena on Joensuun ydinkeskustan kehittäminen eläväksi kaupan palveluiden ja asumisen itäsuomalaiseksi kaupunkikeskustaksi.

Tarve kaupunkiyhdistyksen perustamiselle lähti tapahtuneesta muutoksesta. Automarkettien rakentamisen myötä kaupunkikeskustan kehittäminen tuli välttämättömäksi ja yhteinen tahto nykyaikaisen kävelykeskustan toteuttamiselle löytyi. Kaupunkikeskustayhdistyksen kautta jäsenien tahto on noussut aikaansaannosten tasolle ja osoittautunut olennaisen tärkeäksi. Yhteiset satsauksemme niin jouluvaloihin, katulämmitykseen kuin toriparkin toteutukseen ovat esimerkillisiä.

Elinvoimainen, kaunis ja toimiva kaupunkikeskusta varmistavat viihtyvyyden, positiivisen julkisuuskuvan, kaupan ja palveluiden työpaikat ja yritysten toiminnan sekä kiinteistöjen arvon säilymisen myös tulevaisuuteen. Mukavat kaupungit menestyvät!

Toiminta

Kävelykeskustan rakentumisen myötä yhdistykselle on tullut entistä enemmän tehtäviä ja vastuuta kaupunkikeskustan yleisilmeen ja tapahtumakulttuurin synnyttämisessä. Edistämme kaupunkikeskustan toimintaedellytyksiä luomalla tunnelmaa, järjestäen tapahtumia, teemapäiviä yms. toimintaa.

Näyttävin tapahtuma on Joulun Avaus joulukauden alussa. Noin 20 000 pohjoiskarjalaista tulee Joensuun kaupunkikeskustaan katsomaan Joulupukkia ja seuraamaan jouluvalojen sytyttämistä.

Yhdistys huolehtii kaupunkikeskustan koristautumisesta talvella jouluvaloin ja kesällä viirein ja banderollein. Yhdistyksen jäseninä on jo lähes 300 kaupunkikeskustan liikeyritystä ja kiinteistöä. Tule Sinäkin mukaan vaikuttamaan!

Yhdistyksen hallitus 2017

• Kekäle Joonas, pj, Kekäle